Virtual Interiors en de gelaagde stad: Een inkijk in een digitaal lab voor een ruimtelijke geschiedenis van Amsterdam

Charles van den Heuvel, Gabri van Tussenbroek, Julia Noordegraaf, Chiara Piccoli, Weixuan Li

Research output: Contribution to journal/periodicalArticleScientificpeer-review

Abstract

The Virtual Interiors project tests the implementation of the spatial humanities concept ‘deep maps’ and develops 2D/3D/4D user interfaces to allow users to analyse and to annotate historical resources of the city of Amsterdam in a geo-temporal, digital environment. The contribution discusses methodological issues concerning the use of different historical data categories for virtual reconstructions, and the opportunities to use these reconstructions as an instrument for historical research. One of the main objectives of the project is to develop a common language to represent uncertainties in the use of incomplete and heterogenous data . This way the project hopes to contribute to debates around the implementation of the European Time Machine.
Original languageDutch
Pages (from-to)136-149
Number of pages14
JournalStadsgeschiedenis
Volume17
Issue number2
Publication statusPublished - Dec 2022

Keywords

  • virtual 3D modeling
  • deep maps
  • uncertainty
  • spatial humanities
  • building history
  • digital archeology
  • Time Machine
  • Human-machine interaction
  • interfaces

Fingerprint

Dive into the research topics of 'Virtual Interiors en de gelaagde stad: Een inkijk in een digitaal lab voor een ruimtelijke geschiedenis van Amsterdam'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this